Vriendenkring voor Alleenstaanden VVA te Apeldoorn

Voorgeschiedenis

In april 1995 plaatsten drie mensen een advertentie in een plaatselijk dagblad met een uitnodiging voor alleenstaanden tussen 40 en 60 jaar om bijeen te komen onder het motto “alleen is maar alleen gezamenlijk kun je meer ondernemen”. Kort na de eerste bijeenkomst werd door een aantal aanwezigen een evenementencommissie gevormd. De activiteitencommissie en de leden van de club voor alleenstaanden organiseerden  vele activiteiten tot juni 2001.

Het ontstaan van de vereniging

Om verschillende redenen werd besloten om van de club een vereniging te maken. Op 22 juni 2001 werden de statuten van de Vriendenkring voor Alleenstaanden ondertekend. Tijdens de ledenvergadering op 25 november 2001 werden de bestuursleden gekozen. Onze doelgroep is in principe actieve alleenstaande vijftigplussers.

Maandelijkse bijeenkomst.

Eens per maand vindt een bijeenkomst plaats in het Pannenkoekenhuis Paviljoen Amalia

Brinklaan 145, 7311JM Apeldoorn  op de 4e zondag van de maand  van 15.30 tot 18.00 uur.

Belangstellenden en introducés die voor de eerste keer naar de bijeenkomst komen ontvangen een informatiebulletin en een gegevensformulier. Op het gegevensformulier kunnen de naam- en adresgegevens ingevuld worden. Op het gegevensformulier staat vermeld dat de vereniging nimmer aansprakelijk te stellen is voor verlies, diefstal, beschadiging van persoonlijke eigendommen en/of voor persoonlijk letsel. Met het ondertekenen van het gegevensformulier gaat u hiermee akkoord.

Betaling contributie

Om de onkosten voor de website, bestuurskosten, hapjes bij de bijeenkomsten te bekostigen betaal je contributie.

De contributie wordt vooraf betaald € 42,00 per jaar of €21 per halfjaar.

Activiteiten

Activiteiten zoals b.v. wandelen. fietstochten, bowlen, museumbezoek, naar de film, worden door de leden bedacht en georganiseerd. Je kunt een activiteit op de website plaatsen. Heb je een leuk idee maar wil je hulp hebben bij het organiseren dan is het bestuur en/of de activiteitencommissie bereid om te helpen.

Gezamenlijk reizen en kosten

Indien er gezamenlijk met een auto gereden wordt dan wordt er van je verwacht dat de onkosten gedeeld worden door alle inzittenden.

Alle consumpties en maaltijden die tijdens activiteiten genuttigd worden in horecagelegenheden e.d. zijn voor eigen rekening. Ook de consumpties en maaltijden tijdens de maandelijkse bijeenkomsten in het Pannenkoekhuis Paviljoen Amalia. Soms wordt er door de vereniging een consumptie aangeboden, zoals de hapjes bij de maandelijkse bijeenkomsten. Dit wordt vooraf gecommuniceerd.

Statuten

De statuten liggen ter inzage op de maandelijkse bijeenkomst of kunnen bij het bestuur gevraagd worden.